| |
|
Posouzení vybraných vlastností konstrukčních materiálů pro dřevostavby
Schiel, Jakub
Tato práce nejprve testuje a posléze porovnává vybrané fyzikální a mechanické vlastnosti různých konstrukčních materiálů, dále je pak porovnává s hodnotami uváděnými výrobci. V další části této práce je navržena totožná skladba stěny lišící se pouze oplášťovacím materiálem. U každé skladby byl spočítán prostup tepla, a jednotlivé skladby jsou mezi sebou porovnávány, dále jsou jednotlivé skladby posouzeny z hlediska ekonomického.
|
|
Metody ochrany karoserií vozidel proti korozi
Ulver, Marek
Antikorozní ochrana karoserií je jedním ze základních předpokladů pro dlouhodobou provozuschopnost a životnost vozidel. Podstatou této bakalářské práce je shrnutí a ucelení poznatků z oblasti způsobů ochran karoserií vozidel proti korozi. V první části je popsán teoretický základ korozních systémů, kde je kladen důraz zejména na vnější projevy koroze. Na tuto část přímo navazuje shrnutí obecných zásad protikorozní ochrany. Ve druhé části je řešena problematika konstrukčních materiálů používaných v automobilovém průmyslu. Poslední část se zabývá povrchovými úpravami karoserií, přičemž pozornost je věnována zejména technologiím využívaným ve velkosériové výrobě.
|
|
Využití kompozitních materiálů a lehkých slitin pro výrobu rámů jízdních kol
Pernica, Jakub
Bakalářská práce je zaměřena na konstrukční materiály, které se používají pro výrobu rámů jízdních kol. Každý konstrukční materiál má rozdílné vlastnosti, které ovlivňují technologii výroby a finální vlastnosti rámu kola. V bakalářské práci jsou popsány moderní i nově představené technologie, především v oblasti zpracování slitin hliníku a uhlíkových kompozitů. U klasických materiálů, jako jsou slitiny hliníku, titanu, nebo oceli, hraje velkou roli pro výslednou pevnost tepelné zpracování po svaření rámu. Důležitou částí této práce je porovnání mechanických vlastností jednotlivých materiálů vůči dnes velmi používaným uhlíkovým kompozitům. Uhlíkové kompozity nabízejí jedinečné možnosti pro optimální dimenzaci profilů rámových trubek. Tím je možné dosáhnout lehkého a přitom velmi tuhého rámu.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |